Παίζει τελικά τα κατεψυγμένα λαχανικά και οι κονσέρβες να έχουν περισσότερες θρεπτικές ουσίες

151
Photo by asapScience

 

Όλοι νομίζουμε ότι το φρέσκο πράμα είναι το καλύτερο. Στην πραγματικότητα, όμως, μάλλον ισχύει το αντίθετο: Τα κατεψυγμένα και κονσερβοποιημένα προϊόντα μπορεί να έχουν πολλά περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα φρέσκα

Αυτό συμβαίνει γιατί τα φρέσκα κόβονται πριν φτάσουν στο θρεπτικό peak τους (aka πριν είναι τελείως ώριμα) προκειμένου, παρότι θα γίνει συσκευασία και μεταφορά, όταν καταλήξουν στο τραπέζι μας να είναι στην καλύτερη δυνατή φάση (οπτικά).

Όμως οι έρευνες δείχνουν ότι από τη στιγμή της κοπής τα θρεπτικά συστατικά τους αρχίζουν να φθίνουν καθώς το φρούτο ή το λαχανικό αποκόπτεται από την πηγή τροφής του (aka δέντρο) και έτσι αρχίζει να χρησιμοποιεί τα δικά του θρεπτικά συστατικά για να μείνει ζωντανό(?).

Δήλαδή τα προϊόντα που βρίσκουμε στο σούπερ μάρκετ μπορεί να έχουν ταξιδέψει ημέρες ή και εβδομάδες για να φτάσουν εκεί και έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές σε θρεπτικά τους συστατικά, ως αποτέλεσμα.

Από την άλλη οι κονσέρβες και κατεψυγμένα προϊόντα, επεξεργάζονται στην καλύτερη τους φάση με αρκετά εξελιγμένες τεχνικές (πλέον) και έτσι θρεπτικά συστατικά τους είναι κλειδωμένα και υποβαθμίζονται ελάχιστα έως καθόλου από την πάροδο του χρόνου.

Αντίλογος

Είναι αλήθεια ότι η κονσερβοποίηση και το πάγωμα μπορεί να εκθέσει τα φρούτα και τα λαχανικά σε θερμότητα, η οποία μπορεί να καταστρέψει κάποια θρεπτικά συστατικά. Ναί, αλλά σε σύγκριση με τη φυσική υποβάθμιση που υπόκεινται τα φρέσκα προϊόντα, η απώλεια των θρεπτικών ουσιών είναι συχνά ελάχιστη.

Οι μεγαλύτερες απώλειες είναι υδατοδιαλυτές βιταμίνες όπως η βιταμίνη Β και C. Σύμφωνα με την Εφημερίδα της Επιστήμης των Τροφίμων και Γεωργίας, το μπρόκολο χάνει το 13% της βιταμίνης C του, όταν στο ψυγείο για 21 ημέρες, και ένα 50% όταν καταψύχεται. Oι άλλες θρεπτικές ουσίες όμως, ιδίως τα αντιοξειδωτικά όπως οι πολυφαινόλες, δεν αποικοδομούνται καθόλου στις διαδικασίες κατάψυξης και κονσερβοποίησης.

Φυσικά, η επεξεργασία αφήνει πάντα περιθώρια για ανθυγιεινά πρόσθετα όπως το νάτριο, και σίγουρα το να τρώμε φρούτα και λαχανικά κοντά στις ημερομηνίες παραγωγής τους είναι ό,τι καλύτερο.

tl;dr

  Σε γενικές γραμμές κονσερβοκούτια και κατεψυγμένα δεν είναι και τόσο χάλια τελικά.

 

Μάθετε περισσότερα για την επιστήμη της αποθήκευσης τροφίμων με τα παρακάτω βίντεο.

Πηγές:
AsapScience.com
Curiosity.com