Ενώ θα δείτε πολλά διαστημόπλοια και όπλα σαν σπαθιά ή μικροσκοπικά μουσκέτα του 18ου αιώνα, σίγουρα δεν θα δείτε ποτέ παιχνίδια στρατιωτικου τύπου από την Lego.
Τα πλαστικά στρατιωτάκια δεν βγήκαν ποτέ εκτός μόδας. H εταιρία επέλεξε συνειδητά ακολουθώντας μια αυστηρή εσωτερική πολιτική, να χάσει πολύ μεγάλα κέρδη και να μην χρησιμοποιήσει ποτέ τον πόλεμο ως παιχνίδι.
Η εταιρία
Η Lego που είναι μία από τις μεγαλύτερες μάρκες στο εμπόριο αυτή τη στιγμή, ξεκίνησε ταπεινά το 1932, ως εργαστήριο ξυλουργικής στη Δανία.
Στην πορεία κερδισε μεγαλη αναγνωρισιμότητα και επιτυχία χάρη στα γνωστά τουβλάκια της και τις καλτ πλέον κίτρινες φιγούρες.
Η πτώση και το comeback
H Lego τις τελευταίες 2 δεκαετίες έφτασε πολύ κοντά στην πτώχευση καθώς η αγορά έχει μετατοπιστεί μαζικά προς τα ψηφιακά παιχνίδια και την ψυχαγωγία.
Παρόλα αυτά η εταιρία κατάφερε να παραμείνει δημοφιλής στα παιδιά, τους νοσταλγούς και τους μοντελίστες και κέρδισε ενθουσιώδες κοινό από τον χώρο της επιστήμης καθώς τα παιχνίδια της μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως δομικές μονάδες για επιστημονικά εργαλεία.
Σίγουρα, μεγάλο μέρος της επιτυχίας των Lego έγκειται σε αυτήν την ευελιξία.
Μερικά παραδείγματα:
Η στάση της εταιρίας για τα πολεμικά παιχνίδια
Σε μια έκθεση προόδου (σελίδα 26) για το 2010 λοιπόν αναφέρουν:
“Κατευθυντήρια γραμμή για όπλα και συγκρούσεις”
Στην ομάδα LEGO, αναγνωρίζουμε ότι η σύγκρουση στο παιχνίδι είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ των 4-9 ετών στα αγόρια. Υπάρχει στα περισσότερα παιδιά ένας εσωτερικός δρόμος και ανάγκη να πειραματιστούν με τα δικά τους επιθετικά συναισθήματα και να μάθουν αυτά των άλλων.
Αυτό, με τη σειρά του, τους επιτρέπει να χειρίζονται και να αναγνωρίζουν “συγκρούσεις” σε σενάρια παιχνιδιούι. Ως εκ τούτου, η ομάδα LEGO θεωρεί το παιχνίδι σύγκρουσης ως απολύτως αποδεκτό και αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης των παιδιών.
Αναγνωρίζουμε επίσης την αποδεδειγμένη ικανότητα των παιδιών να ξεχωρίζουν το παιχνίδι από την πραγματικότητα.
Ωστόσο, για να διασφαλίσουμε τη διατήρηση της σωστής ισορροπίας μεταξύ παιχνιδιού και συγκρούσεων, έχουμε διαμορφώσει μια σειρά από άγραφους κανόνες εδώ και αρκετά χρόνια. Το 2010, επισημοποιήσαμε αυτούς τους κανόνες ως κατευθυντήρια γραμμή για τη χρήση συγκρούσεων και όπλων στα προϊόντα LEGO.
Ο βασικός στόχος είναι να αποφευχθούν ρεαλιστικά όπλα και στρατιωτικός εξοπλισμός όπως και η επίδειξη βίαιων ή τρομακτικών καταστάσεων κατά την διαφήμιση στα προϊόντα LEGO.
Ταυτόχρονα, ο σκοπός είναι η μάρκα LEGO να μην συνδέεται με ζητήματα που δοξάζουν τις συγκρούσεις και την ανήθικη ή επιβλαβή συμπεριφορά.
“Έχουμε μια αυστηρή πολιτική όσον αφορά τα στρατιωτικά μοντέλα και επομένως δεν παράγουμε δεξαμενές, ελικόπτερα κλπ. Ενώ υποστηρίζουμε πάντα τους άνδρες και τις γυναίκες που υπηρετούν τη χώρα τους, προτιμούμε να διατηρήσουμε τις εμπειρίες παιξίματος που παίζουν για τα παιδιά στη σφαίρα της φαντασίας. “
Με λίγα λόγια… αυτή η προσέγγιση συμβαίνει και είναι ΟΚ
Ενώ αυτή όχι και τόσο – αν και θα έβγαιναν περισσότερα χρήματα –
ΥΓ. Δυστυχώς βέβαια χιλιάδες Lego-like πολεμικά παιχνίδια έχουν έρθει να καλύψουν το κενό αυτό από κινέζικες και άλλες άγνωστες απομιμηστικές μάρκες